Friday, February 12, 2010

sakit rumah

anda anda dan anda mungkin memandang saya sebagai seorang yang "cool"

"cool" di sini membawa maksud lepak sahaja tak gelabah, agak heartless, relax2 je..

ah, PLASTIC je sume tu..

but the truth is, I'm damn fragile.. well, at least my heart is..

i just don't know why, but i just cant stop this tears from flowing out of my lacrimal gland..

i miss home so bad.. so bad that i don't even feel like eating.. I've been skipping meals.. not eating for about 2 days just a bite or two of bread n nuttella.. though the "orchestra" was there in my stomach, still i did not have the appetite to eat..

and so bgn2 tido je terus call mak..

bla3... then..

mak: eh kenape cek menangis ni?

me: mak, cek homesick.. rindu rumah.. rindu mak.. sgt2.. isk2..(sambil teresak2)

mak: sabarlah syg.. mmgla rindu bile dah jauh.. mak pon rindu jugak.. dah lame tak tgk anak mak yang sorg ni.. sabar ok? tak lama lagi tu.. banyak2kan doa je.. sabar.. bape bulan je lg before nak balik.. tiket pon dah beli kan.. tinggal nak tggu masa nak balik je.. sabar ok..

pathetic kan aku neh? lembik gile.. korang2 sume tak rase mcm aku? aku sorang je ke? alaaaaaaa.... ye aku sgt manja.. sorry.. aku mmg anak mak n abah.. mengade.. itulah aku.. aku tak pernah rase homesick tahap nak pengsan mcm ni .. maybe sebab nak exam jugak kot.. so aku serabut.. otak kosong.. u people out there, tell me, teach me how to be strong..

ya Allah..

tolonglah kuatkan hati dan semangat aku.. aku tak tawu kenapelah aku lemah sangat..
tapi sedar sememangnya hakikat penciptaan manusia itu lemah.. dan tiada yang lebih kuat dan berkuasa melainkan Allah..

"La hawla wala quwwata illa billaah (There is no might and power but that of Allah)."

so..

yeah, i guess i should live up to my name given by my mother

FARIHAH AZWA

farihah = joyful, happy, glad
azwa = splendour, limelight

therefore.. I AM THE SPLENDOUR OF HAPPINESS.

abah, sorry tak makan nasi dah dua hari dah.. abah slalu pesan makan nasi la at least skali sehari sbb nasi banyak tenaga. cek degil.

mak, sorry sbb nanges lagi.. asyik nanges je.. sian mak risau.



" nothing can bring you peace but yourself" - Ralph Aldo Emerson

and yeah, of course dengan izin Allah.. :)


-w@w@-

1 comment:

imnotsyahirah said...

wa, homesick gak. =(
ceyh x membantu langsung.

hehe.

btw i can read dat tulisan ape mende ntah tu. die tulis plastic. hehe

=P

miss u. :D